Klicka på bilder

Inga-Britt Mannfolk, vuoden 2013 kulttuurinedistäjä

Tarinaillan musikantit Sven-Erik Bernas ja Kjell Lolax

Vuoden 2013 Kulturbärare (kulttuurinedistäjä)

Inga-Britt Mannfolk valittiin Korsnäsin vuoden 2013 kulttuurinedistäjäksi.

Hän on vuosien mittaan toiminut erityisenä kulttuurihenkilönä ja tulisieluna kunnassa ja kotiseudullaan. Inga-Britt on tunnollinen ja monipuolinen yhdistysihminen. Hän toimii nykyisin Korsnäsin Kotiseutuhydistyksen sihteerinä ja koordinaattorina. Sen lisäksi hän on aikaisempina vuosina toiminut kotiseutuyhdistyksen puheenjohtajana, Österbottens biblioteksföreningenin sihteerinä (nykyinen Finlands svenska biblioteksförening), Korsnäsin Marttayhdistyksen puheejohtajana, Korsnäsin eläkäläisyhdistyksen sihteerinä ym.

Uusi kirja "Korsnäsbygden 3 - igår, idag, i morgon" julkaistiin kesällä.

Kesätoimintaa 2013

Käsityöpäivä (Hantverksdagen) 8.6: ”Petson & Findus” (”Viiru ja Pesonen”) sekä askartelua ja ongintaa, tarjoilua

Korsnäs-viikolla: Perjantaimarkkinoilla 5.7. Korsnästalolla (Korsnäsgården), vastapaistettuja munkkeja ym.

Maalaispäivänä (Lantdagen) 10.8: mm. pihamaalla rauta-aikaisella uunilla vastapaistettua leipää ja kirnuvoita, opastus museolla.

Tarinailta (Berättarkväll) 16.8: Kertojana Rainer Böling, musikantteina Sven-Erik Bernas ja Kjell Lolax